Top

Niedobór żelaza na diecie roślinnej. Jak skutecznie uzupełnić jego poziom?

Niedobór żelaza jest jednym z najczęściej występujących niedoborów żywieniowych i to on jest zwykle diagnozowany, jako bezpośrednia przyczyna niedokrwistości. Problem ten dotyka zarówno wegan jak i mięsożerców. W zwiększonej grupie ryzyka są kobiety w ciąży oraz kobiety o bardzo obfitych miesiączkach. Ale według danych WHO anemia wynikająca z niedoboru żelaza dotyka nawet 30% populacji. Dotyczy ona nie tylko krajów biednych, ale i rozwijających się, gdzie dieta jest obfita w wysokoprzetworzone produkty.

pamięć i koncentracja

MÓZG NA DIECIE, czyli jak poprawić pamięć i koncentrację?

Wraz ze zainteresowaniem tematem zdrową żywnością i zdrowym stylem życia wzrasta świadomość ludzi w zakresie żywienia i wpływu diety na poszczególne funkcje życiowe, a także samopoczucie, czy wydajność organizmu. Niestety, wciąż niewiele osób, zwłaszcza młodzieży, zdaje sobie sprawę z tego, że odpowiednia dieta może mieć istotny wpływ na poprawę koncentracji, pamięci i funkcji poznawczych mózgu.

Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. Jaką dietę antynowotworową stosować?

W  niedzielę – 4 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. W ten dzień media na całym świecie w sposób szczególny skupiają się nad zagadnieniem chorób nowotworowych. W wielu przypadkach rak okazuje się nieuleczalną chorobą, ale też wiele osób zapomina, że właściwa dieta, stosowana przez całe życie może zminimalizować prawdopodobieństwo jego wystąpienia, a, w przypadku, kiedy rak jest już zdiagnozowany i, w zależności od stadium rozwoju, może przedłużyć życie. Warto przypominać o tych zagadnieniach, podkreślając istotną rolę odżywiania i aktywności fizycznej w profilaktyce przeciwnowotworowej.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress