Top

Twoje i moje wyzwanie! PLANK STYCZEŃ 2018! ZAPRASZAM CIĘ! Zacznijmy zdrowo rok 2018! (cz. 1)

Jakiś czas temu pytałam Was w sondzie jaki rodzaj wyzwań chcielibyście podjąć w tym roku. Odpowiedzi były różne, dlatego postanowiłam przygotować dwie wersje na aktywne i zdrowe rozpoczęcie 2018 roku. Nie byłabym sobą, gdybym nie podkreślała, że zawsze i w każdej sytuacji dbanie o to co jemy i aktywność fizyczna to krok do zachowania dobrego zdrowia na długie lata. Wpajajcie tę wiedzę swoim dzieciom, praktykujcie sami, ze znajomymi, rodziną, przyjaciółmi. Niech będzie nas jak najwięcej i niech te wyzwania dotrą do wielu osób!


Oba wyzwania nie są trudne i nie wymagają od Ciebie poświęcenia dużej ilości czasu. Jest to ważne, bo wiem, że wiele osób jest zabieganych, na co dzień pracuje, ma obowiązki domowe i nie może przeznaczyć sporej ilości czasu na realizację wyzwań. Dlatego będzie szybko, krótko, zdrowo i skutecznie, a efekty będą widoczne już po dwóch – trzech dniach! Co więcej, jeśli będziesz stosować się do diety to rezultaty mogę Cię zaskoczyć!

Ale na ucho powiem Ci, że moja misja jest jednak inna 😉

Liczę, że po zrobieniu tych kilku małych kroków w kierunku zdrowego podejścia i zdrowego stylu życia “złapiesz bakcyla” i na zawsze wdrożysz aktywność fizyczną i zdrową dietę. Wyzwanie koktajlowe zakończy się po tygodniu, ale mam nadzieję, że cała Twoja (i moja) praca nie pójdzie na marne i nie wrócisz do wcześniejszego sposobu odżywiania. Nie martw się, pomogę Ci w tym, ponieważ na blogu znajdziesz mnóstwo zdrowych przepisów.

Gotowa? Gotowy? To zaczynajmy nasze wyzwania! A oto one:

Wyzwanie PLANK 30 DNI

Czym dokładnie jest i na czym się opiera możesz sprawdzić na poniższym obrazku.

Ja przygotowałam je w przystępnej dla Ciebie formie i połączyłam z kolejnym wyzwaniem – 7-dniowym detoksem koktajlami. Będzie pysznie i kolorowo 🙂 I z pewnością przyda się po obfitych Świętach :).

Czym dokładnie jest Wyzwanie PLANK i na czym polega?

Oto najważniejsze informacje na temat wyzwania. Najlepiej, jeśli wydrukujesz wszystko i zawiesisz na lodówce, by mieć je zawsze pod ręką i w widocznym miejscu 🙂

Dlaczego wybrałam akurat tego rodzaju ćwiczenie?

Bo jest to odpowiednie ćwiczenie dla każdego z nas. Świetnie modeluje całe ciało, nie wymaga dużo czasu ani uwagi i idealnie sprawdzi się w przypadku osób zapracowanych i zabieganych. Dobrze wykonany (A to jest bardzo istotne!) plank to ćwiczenie holistyczne z wykorzystaniem ciężaru swojego ciała. Dzięki niemu napinamy bardzo dużo grup mięśniowych. Najbardziej oczywistymi są mięśnie brzucha, ale co ważne nie tylko te proste, ale również poprzeczne i skośne, co jest bardzo ważne z punktu funkcjonalności ciała. Plank jest świetnym ćwiczeniem uzupełniającym również, dla osób które są biegaczami, ponieważ bardzo dobrze wpływa na mięśnie głębokie i stabilizację, która odgrywa bardzo ważną rolę.

Aby wykonać ćwiczenia prawidłowo wykonujemy następujące czynności:

  • ustawiamy łokcie na szerokość barków i centralnie pod barkami;
  • ramiona muszą być prosto (rotację na zewnątrz/kciuki w górę lub na zewnątrz), łokcie zgięte pod kątem prostym (90’);
    napinamy mięśnie brzucha podkręcając miednicę tak jakbyś chciała “podkulić ogon” – musisz też uruchomić wyobraźnię 🙂 UWAGA: nie unosimy pośladków ku górze;
  • ściągamy łopatki do tyłu ku sobie, tak jakbyśmy chcieli pod pachami utrzymać gazetę;
  • stopy/kolana ustawiamy na szerokości bioder, a place stóp powinny być zadarte;
  • głowa na przedłużeniu kręgosłupa (ani zadarta w górę, ani schowana w dół);
  • oddychaj swobodnie nie wstrzymując oddechu;
  • barki, biodra i kostki powinny tworzyć jedną linie (jak deska – stąd nazwa planka)

Więcej wskazówek odnośnie wyzwania PLANK:

  1. Każdy trening rozpoczyna się od 5-minutowej rozgrzewki;
  2. Następnie wykonujemy “planka”, zgodnie z harmonogramem podanym na grafice;
  3. Po nim, jeśli jesteś osobą zaawansowaną, lub chcesz osiągnąć lepsze efekty możesz wykonać swój zestaw ćwiczeń;
  4. Po treningu całościowym nie zapomnij o rozciąganiu i kilku głębokich oddechach.

Wyzwanie zaczynamy 15 stycznia!

Uważam, że to dobra data ze względu na koniec wszystkich świąt i dni wolnych, kiedy mogą na Ciebie czyhać pokusy w postaci słodkości, czy alkoholu. Dla mnie to data powrotu do Hiszpanii i wtedy będę mogła z pełnym zaangażowaniem podejść do realizacji wyzwania z Tobą.

Wszystkie moje ćwiczenia będą relacjonowane na żywo. Będę też pokazywać jak przygotowuję koktajle i będziesz mogła/mógł robić to razem ze mną. Uważam, że takie połączenie dobrej zabawy i kontakt między nami sprawi, że miło i zdrowo spędzimy razem czas. Dlatego zapraszam, być dołączyła/dołączył do wyzwania już dziś. Otrzymasz listę treningów Wyzwania PLANK 30 dni oraz przepisy na 7 dniowe wyzwanie koktajlowe.

Każdy mój trening jak i przygotowywany koktajl będziesz mógł śledzić na transmisji live na Facebooku i Instagramie, a po ich zakończeniu będą one dostępne dla Ciebie, abyś mógł/a je odtworzyć w wolnej chwili.

Jeśli pobierzesz przepisy to, dodatkowo, po ukończeniu wyzwania dostaniesz 7 kolejnych przepisów na Twój adres e-mail.

Ponadto zapraszam Cię na codzienne ćwiczenia ze mną. Śledź mój profil na Facebooku i razem dbajmy o piękną sylwetkę i aktywność fizyczną!

Pamiętaj!
Jeśli na stałe przyjmujesz leki, chorujesz, masz dolegliwości i przeciwwskazania np. do ćwiczeń skonsultuj się z lekarzem przed rozpoczęciem wyzwania. Także w sytuacji, kiedy jesteś w ciąży zapytaj lekarza prowadzącego czy nie ma przeciwwskazań do przystąpienia do wyzwania.

Przepisy na 7-dniowe wyzwanie koktajlowe!
(Jest to lista produktów, które należy przygotować i przepisy na koktajle. Razem z Tobą, na żywo, będę je przygotowywać każdego dnia)

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

Spodobało Ci się?